OM FRU KÄLLGREN

 
VEM ÄR JAG?
 
 
Med alla roller man har i sin vardag så är jag en kvinna på 27 år, är gift och mamma till två barn. Två otroligt överaktiva pojkar med endast 1,5 år emellan. Den äldsta är född 2017 och den yngsta är född 2018. Vi bor i ett hus ganska nära stan i Sala men har ändå den lite lantliga känslan då vårt hus är omringad av skog och lugn. Några gannar har vi också förstås, med höns, så helt lugnt är det inte, haha! Jag själv önskar att skaffa höns så vi får fixa en liten hönsfarm här på Mellandammen.
 
Bild lånad från: Länstyrelsen
 
 
Utöver detta så är jag undersköterska och har jobbat inom äldrevården fram till i höstas, då jag tog steget och började studera till Hälsovägledare. För mig det bästa valet jag kunnat göra!
 
 
Men vem är jag utan alla roller och CV och det där som man hela tiden ska skylta med?
 
 
Jag har varit så otroligt anpassningsbar hela livet. Alltid försökt att passa in överallt och inte riktigt vetat vem jag är själv. TUR ATT MAN BLIR KLOKARE MED ÅREN!
Jag är HSP - en Highly Sensitive Person. Jag älskar att vara social och umgås med folk men jag behöver verkligen få vara ensam ibland. Jag är mer en introvert person än en extrovert. Jag älskar tystnad där endast det ljud som är naturliga hörs. Så naturen är ju min bästa plats när jag behöver grunda mig. JAG ÄLSKAR YOGA, främst flöden som sker i ett lugnt tempo och rörelser som kramar ur kroppen alla spänningar och dumma tankar.
 
Sen har jag blivit väldigt trädgårdsintresserad sen vi köpte hus tillsammans och aldrig har jag väl känt mig så "hemma" som när man bor i hus med stor trädgård och kunna ha många möjligheter till att skapa något kreativt och användbart - som en köksträdgård tillexempel! Jag fantiserar ju om en berså där man kan njuta av sin kopp kaffe på morgonen och eftermiddagsfikat tillsammans med familj och vänner.
 
Och så har jag mitt skapande. Jag fullkomligt ÄLSKAR att vara kreativ. Att måla, pyssla, drömma, baka - i princip allt! Hittar jag något jag tycker om så kollar jag alltid om det går att skapa det själv innan jag köper det.
 
 
Sen såklart är ju Hälsa och välmående ett stort intresse och något jag vill jobba med resten av mitt liv, törs jag nästan slå i sten. Mycket på grund av egna erfarenheter om psykisk ohälsa, dålig självkänsla, dåligt självförtroende mm. Jag vill inspirera folk till att inte bry sig så mycket om vad andra tycker om en. Att hitta sin väg inom hälsa och välmående - den där otroligt härliga balansen som vi läser och hör om överallt. Att hitta sig själv helt enkelt.
 
 
Kul att du läst detta inlägg om mig och mitt liv, drömmar och visioner. Hoppas att du också känner att det är intressant och kanske kan inspireras av det som kommer att läggas ut på denna sida,
 
Ha det gott så länge så ses vi!
 
 
 

Kommentera här: